RIFLE KURS

Program helgekurs

.

Kurset går over en eller to dager og tar for seg tekniske løsninger, råd og tips til trening og mentale utfordringer. Dette er kurset for deg som ønsker å komme opp på et høyere nivå på en rask og effektiv måte. Vi har fokus på riktig trening. Hvis du får til å prestere bra bortsett fra når det virkelig gjelder - er mental trening og ikke minst kunnskap om mentale prinsipper en viktig faktor i hvor bra du klarer å prestere.

 

Disse kursene varer i 4 timer og blir på kvelden. Vi tar for oss forskjellige temaer innen dynamisk skyting med rifle. Ferdighetsnivået blant skyttere er forskjellig og vi skal forsøke å sette sammen kurs som er tilpasset det nivået den enkelte skytter er på. Har du mål om å være mer aktiv og trenger motivasjon ? vil du bli verdensmester? Her er det noe å hente for alle nivåer. Noen av kursene blir veldig basic og noen er for de som virkelig satser hardt, kursene legges ut med forskjellig nivå fra 1-3.

Vår anbefaling er å ha 5-8 Basic driller, og innimellom trene på rare og uvanlig ting. Det er fort gjort å trene masse på det vi allerede kan godt. Lag plan for hele sesongen med matcher og det hele, lettere å ha oversikt da, lettere å spisse formen Før matcher. Da er det enklere å putte inn for eksempel kinkige skyte posisjoner på 200m , svak skulder etc.etc.

Vi bruker ofte 3 skiver når vi trener.

Når jeg skyter driller eller Tørrtrener, styrker jeg ubevisst sirkelen. ( trener opp ubevisste tanker/handlinger )

Jeg skal med det trene: Avtrekk, skiveskift, magbytte, taktomslag / spenningsnivå, inn/ut av posisjon, inn/ut av anlegg, option 1,2 og 3 , zoom på kikkert og skyte med forskjellige forstørring .

Alt dette kan du spre ut på en måned, Tørrtrening og skytetrening. Det er viktig med god kvalitet. 80-90% alfa. Noter tider og lag deg mål på å skyte en drill med bedre tid neste uke for eksempel.

Du må ha et mål og en tidsramme, og viktigst av alt, målet handler om deg.

 

 

Forslag til trening rifle

 

 

Uke 1.

Mandag:

Tørrtrening. Avtrekk mot ensfarget bakgrunn x10. sette opp rifla mot skive x10.stå, kne og ligg.

Skiveskift 2 skudd I hver på 3 skiver fra 15m og 30m. stå og kne.

 

Tirsdag :

skyting. Bill drill på 15, 30 og 45m x2 stå og kne.(72)

skyte Skiveskift , 2 skudd I hver på 3 skiver på 3,10,20, 30 40 og 50m x2 stå og kne. (144) svak skulder . 2 skudd I hver på 5 og 10m x2 (24)

Nær / fjern / nær . Skive med ns på 45m og 2 skiver på 5m. X8 stå (48) totalt 288 skudd. Med god kvalitet 80% A

 

Onsdag : Fri.

Torsdag :

Tørrtrening. Avtrekk mot ensfarget bakgrunn x10. plukke opp fra bord og finne sikte ( ikke trekk av) x10. Bill drill på 5 og 10m x10. Accelerator på 5,10 og 15m. X10.

 

Fredag : Fri.

 

Lørdag :

skyting. Skiveskift , 2 skudd I hver på 3 skiver på 3,10,20,30, 40 og 50m m x2 stå og kne(144)

Accelerator 10,20 og 30m 2 skudd I hver, magbytte og 2 I hver. X5 (60)

Skyte I bevegelse fra 5 til 10m på 3 skiver. Veksle på forover og bakover. X8 ( 48)

svinger. 1 popper og svinger på 50og 100 m.popper løser ut og deretter 6 skudd I svinger.x2 (24) 276 skudd totalt. 80 % A

 

Søndag :

Fri/ konkurranse.

 

 

Fysisk trening :

Gående utfall . Knebøy. Mage/rygg. Burpees. Planke.

 

 

 

Test av mini rifle på svinger

Svinger er utstyrt med ekstra bred skive til formålet. Avstand til svinger 30m. treff sone på skive til nav 50 cm . Ammo CCI standard. Svinger frekvens 1 sekund (pr.visning)

Etter noen runder kunne jeg tegne opp skiver etter treffpunkt. Skjøt på blå strek kl. 12:00 (topp svinger)

Mønsteret blir mer tydlig med flere skudd

Fortsatte med å skyte side svinger kl. 09:00. De hvite lappene viser enkelt skudd akkurat når blå strek stod stille. Brune lapper viser dobbelt skudd like før den stod stille ( stod stille midt i mellom skuddene.